Hystoriek

In 1969 begonnen Rina en Pierre te bouwen aan de bowling te Lommel, 6 bowlingbanen werden aangelegd.

1970, opening van Bowling center Lommel.

1971, BC-JEROM werd opgericht en men speelde toen liga op twee avonden, dinsdag en donderdag, later speelde men enkel nog op donderdag zoals dat nu nog steeds is.

1974, oprichting BC-TEUTEN.

1976, de zaak floreert goed en er is al nood aan een aantal helpende handen, Nora en Bert worden ingeschakeld in de zaak, er werd eveneens een uitbreiding gedaan naar 12 banen.

1979, huwelijk Bert en Nora.

1980, oprichting BC-SCORPION.

1985, Bert en Nora nemen officieel de zaak over, een verdere uitbouw is noodzakelijk om iedereen het nodige te kunnen bieden; restaurant, snookers, pools....

Bij de overname werd er dan ook overgeschakeld van "Bowling center Lommel" naar "Huis Antares", later werd het dus gewoon "Antares".

Onze naam werd gekozen door Pierre, Jerommeke heeft lang aan de gevel van de bowling gehangen, de naam "Antares" werd bedacht door Bert en komt van de grootste ster in het heelal.

2008, Bert en Nora houden het voor bekeken en nemen de benen naar het zonnige Zuid Afrika om er een bed en breakfast te openen. Roger en Rina hebben de werkzaamheden overgenomen in Lommel terwijl de zaak nog steeds in handen is van Bert en Nora.

Breng eens een bezoekje aan de website van Bert en Nora:    Water Side Lodge

2010, enkele mensen hebben de hoofden bij elkaar gestoken en zo werd BC-ANTARTICAS opgericht, al van in 1971 had men een jeugdclub maar die was spijtig genoeg gestopt.

2010, enkele ploegen van BC-KEIHEUVEL zijn over gekomen naar Lommel, zij zijn nu officieel de vijfde Club in Lommel onder de naam BC-SAHARA.

Door de jaren heen zijn er heel wat evenementen georganiseerd door de verschillende clubs, enkele voorbeelden: kiennamiddagen, moonlight bowlingen, varkenstornooi, zomerliga, Super Triplex, Speciaal eindejaar tornooi, Marathon bowlingen, herfsttornooi, 1001 tornooi, kortom te veel om op te noemen.

Reizen was ook één van de vele activiteiten, Lloret de Mar, Tenerife, Benidorm, Mallorca, Corfu, Rhodos, Bulgarije.

BC-JEROM is een druk bezette club, zo goed als elk seizoen zijn we voltallig met 48 leden.

1971-2011, opnieuw een jubileum jaar voor BC-JEROM, 40 jaar hebben spelers en bestuur met hart en ziel gespeeld bij, en gewerkt aan een fantastische club.

proficiat aan allen voor de inzet en steun de voorbije 40 jaar.

DANK U

2 augustus 2015, Pierre Haveneers, oprichter van ons bowlinghuis overlijdt, met trots kan hij neer kijken op een goed draaiende zaak, het ga je goed Pierre in je nieuwe leven.

30 januari 2016, het noodlot slaat toe, de appartementsgebouwen boven banen 7 tot en met 12 staan in brand, 150 m³ water wordt binnen gepompt om de brand te blussen. Boven is alles volledig verwoest door de brand, beneden is er veel waterschade. Wat nu? Al snel worden alle bestuurleden van de verschillende clubs bij elkaar geroepen, sommige tornooien worden uitgesteld naar een latere datum, interclub wedstrijden worden verplaats of in een ander bowlingcenter gespeeld. Het team van Antares heeft er voor gezorgd na de goedkeuring van de expertise dat er terug gespeeld kan worden op de eerste 6 banen. Alle clubs passen zich aan, liga's worden in twee shiften gespeeld en gelukkig kunnen alle interclub wedstrijden terug op de thuisbasis gespeeld worden. Nu is het wachten op groen licht van de verzekeringsmaatschappijen, er wordt hard gewerkt om zo vlug mogelijk terug te kunnen beschikken over de 12 banen.

1 juli 2016, er waait een frisse wind door Antares, na een flinke opknapbeurt nemen John en Mike het roer van Rina en Roger over. Het restaurant opent terug zijn deuren en er verschijnt een terras, nieuwe schermen, computers en software zorgen voor een moderner potje bowlen.
Roger blijft op de achtergrond nog steeds actief met het onderhoud van de banen.

3 september start een nieuwe club in Antares, Mispo (bowlen voor mindervaliden) zal om de veertien dagen op zaterdag van 10u tot 12,30u zijn liga spelen.

Het bestuur, Nicky, Margot, Marielle, Sanne, Gaby, Charel en Flip wensen U nog fijne jaren van bowling plezier toe!!
het bestuur
het bestuur